Nieuws & updates

Personeelshandboek voor kleine werkgevers
Personeelshandboek: 3 redenen waarom het belangrijk is voor een kleine werkgever (inclusief een handig voorbeeld!)

Als kleine ondernemer met maar een paar werknemers denk je niet snel aan het invoeren van een personeelshandboek. Het opstellen van een arbeidsovereenkomst is al een flinke klus, dus waarom nog extra energie en tijd stoppen in een personeelshandboek? Veel kleine ondernemers denken dat een personeelshandboek (ook wel personeelsreglement of huishoudelijk reglement genoemd) alleen voor

Blue Office 1 jaar, tijd voor champagne!
Blue Office is jarig en wie jarig is trakteert!

Op mijn 51e verjaardag, vorig jaar op 27 februari, zette ik de grote stap naar het ondernemerschap. Eindelijk ging ik mijn hart volgen. Actie op mijn ouwe dag. Blue Office was in business! Het ondernemerschap Ondernemen, hoe moeilijk kan het zijn?! Met die gedachte stapte ik het KvK-kantoor binnen. Ik ging immers doen wat ik

Werkstress verminderen
Burn out voorkomen bij werknemers: dit kun je als werkgever doen

Wist je dat overspannenheid en burn out beroepsziekte nummer 1 is? Bij ruim tweederde van deze meldingen blijven werknemers meer dan drie maanden thuis. Dat is een flinke tijd waarbij je het loon doorbetaalt en het werk blijft liggen. Ziekteverzuim is duur vanwege de loondoorbetaling, dat wist je waarschijnlijk al, maar voor kleine werkgevers kan

De regenboog

De regenboog – 13 november 2018 Toen ik vanochtend van huis vertrok stond hij daar. De regenboog. In een niet-religieuze definitie een teken van hoop. In mijn geval betekende dat voor deze dag hoop op een succesvolle bespreking en samenwerking. En dat is het geworden. Veel kan ik er nog niet over kwijt maar wat